اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
۱۴۰۳/۲/۸
1399/06/15
سخنگوي سازمان غذا و دارو:

سخنگوي سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته كمتر از 2 ميليون دوز واردات واكسن آنفلوآنزا داشتيم، اما اين رقم امسال به 11 تا 12 ميليون دوز افزايش خواهد يافت.

به گزارش وبدا، دكتر كيانوش جهانپور با بيان اين مطلب، افزود: همكاران ما در شبكه بهداشتي كشور در سال گذشته، 250 هزار دوز واكسن دريافت كردند كه امسال با افزايش 10 برابري توزيع واكسن در شبكه هاي بهداشت، 2 ميليون و 500 هزار دوز واكسن براي گروه‌ هاي در معرض خطر و پرخطر يعني واكسيناسيون مادران باردار و بيماران خاص توزيع خواهد شد و اين گروه از جمعيت، رايگان واكسينه خواهند شد.

رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت خاطر نشان كرد: همچنين براي ساير گروه‌ ها و افراد نيز بالغ بر 8.5 ميليون دوز واكسن آنفلونزا در نظر گرفته‌ شده كه اواخر شهريورماه در شبكه توزيع دارويي و داروخانه ها توزيع شده و در قبال هر كد ملي يك دوز واكسن قابل تحويل خواهد بود.

وي تاكيد كرد: واكسيناسيون همگاني آنفلونزا به هيچ وجه توصيه نمي شود، علاوه برآن، اينكه شايعه شده براي دريافت واكسن، ثبت نام در داروخانه‌ ها صورت مي گيرد نيز صحت ندارد و نه تنها هدف خيرخواهانه ندارد، بلكه به نظر مي رسد اين يك كلاهبرداري است و عده اي در پي سواستفاده هستند.

دكتر جهانپور ادامه داد: به رغم تمام مشكلات ارزي، براي تهيه و توزيع و مصرف منطقي واكسن آنفلوآنزا مشكلي وجود نخواهد داشت و واكسن براي گروه ‌هاي در معرض خطر و پرخطر فراهم است، لذا تقاضاي كاذب و هزينه بيجا نبايد ايجاد كرد.

احتمال كاهش موارد آنفلوآنزا در سال جاري

وي عنوان كرد: برآورد ما اين است كه امسال نسبت به سال گذشته در مورد آنفلوآنزا حتي ممكن است مشكلات كمتري داشته باشيم؛ زيرا مردم نكات بهداشتي را بيشتر رعايت مي ‌كنند، كمتر در مكان‌ هاي عمومي و تجمع ها حاضر مي شوند، از ماسك استفاده مي ‌كنند و اين مراقبت‌ ها همزمان در كنترل كرونا و آنفلونزا موثر خواهد افتاد.

وي در پايان گفت: خوشبختانه امسال تامين واكسن آنفلوآنزا براي بيماران خاص و مادران باردار  10 برابر سال قبل است، در حالي كه تامين واكسن براي ساير گروه ‌هاي پرخطر نيز 5 يا  6 برابر سال گذشته است. واكسن آنفلوآنزا از منابع معتبر و شركت‌ هاي برتر اروپايي كه مورد تاييد سازمان بهداشت جهاني هستند، تهيه شده و دقت نظر كافي براي تهيه آن صورت گرفته است و هر فرد با مراجعه به داروخانه و با ارائه كارت ملي و ثبت كد ملي مي‌تواند واكسن آنفلوآنزا را تهيه كند. تا قبل از پايان شهريور ماه توزيع واكسن آنفلوآنزا آغاز مي شود و تلاش‌ بر اين است كه تا آن زمان بخش اعظمي از واكسن ‌ها وارد شده و توزيع آنها انجام شده باشد و هر فرد طبيعتا نمي ‌تواند بيش از يك واكسن خريداري كند.

تعداد بازدید:
159
نویسنده:
منبع:
https://behdasht.gov.ir
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal