اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
۱۴۰۳/۲/۶
1399/06/11
معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه ريزي وزارت بهداشت اعلام كرد:


دكتر تقوي نژاد معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه ريزي وزارت بهداشت از افزايش 50 درصدي امتيازات فصل هشتم آيين نامه اداري استخدامي كاركنان غير هيات علمي جهت كليه كاركنان دولتي گروه پرستاري اعم از پرستاري، اتاق عمل، هوشبري، بهيار و كمك بهيار كه حكم يا قرارداد مستقيم با مراكز تابعه وزارت بهداشت دارند، خبرداد .


به گزارش وبدا دكتر سيد كامل تقوي نژاد معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه ريزي وزارت بهداشت در گزارشي به وزير بهداشت در تشريح اقدامات صورت گرفته در حوزه پرستاري افزود: اين افزايش حقوق به كليه كاركنان دولتي گروه پرستاري اعم از رسمي، پيماني، طرحي، ضريب كا، پزشك خانواده و بيمه روستايي و همچنين نيروهاي قراردادي كار معين (بخشنامه هاي شماره 10197/209/د مورخ 7/12/1398، 1623/100 مورخ 10/12/1398 و 1809/100 مورخ 26/12/1398) تعلق گرفته و ميانگين 000/000/12 ريال به حقوق كاركنان اضافه شده است.

وي همچنين در خصوص افزايش حقوق و مزاياي گروه پرستاري شركتي (بخش خصوصي) شاغل در مجموعه وزارت بهداشت نيز گفت: جلسات كارشناسي انجام و گزارش و راهكارهاي پيشنهادي آن ارائه شده كه اقدامات لازم با توجه به رهنمودهاي وزير بهداشت در در جلسه كارشناسي در حال انجام است. از جمله انعقاد قرارداد كليه موسسات وابسته با شركت كارآفرين و تدوين دستورالعمل واحد براي اجرا در مجموعه وزارت بهداشت كه متوسط 000/000/9 ريال به حقوق و مزاياي مشمولين اضافه مي شود.

معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه ريزي وزارت بهداشت همچنين به صدور بخشنامه شماره 10683/209/د مورخ 24/12/1398 به موسسات تابعه وزارت بهداشت مبني بر امكان ذخيره مرخصي استحقاقي استفاده نشده كاركنان مذكور درگير در بحث مواجهه با ويروس كرونا كه بر اساس نياز و ابلاغ موسسه از مرخصي خود استفاده ننموده اند، اشاره كرد و گفت : اين بخشنامه در حال اجراست.

دكتر تقوي نژاد همچنين از صدور بخشنامه به دانشگاهها مبني بر جداسازي پرداخت اضافه كار كاركنان گروه پرستاري شاغل در بيمارستانها از كارانه و پرداخت كارانه بر اساس 90 درصد از 27.5 درصد جزء حرفه اي بيمارستان به كاركنان مذكور و تسريع در پرداخت معوقات اضافه كار خبر داد و گفت: با توجه به تاكيد مجدد وزير بهداشت، مكاتبه لازم انجام مي شود و با توجه به مذاكرات به عمل آمده با همكاران معاونت درمان وزارت بهداشت، سيستم قاصدك مبني بر جداسازي اضافه كار از كارانه بسترسازي شده و دانشگاهها موظف به رعايت آن از تاريخ 1/12/98 هستند.

وي افزود: دانشگاههايي كه معوقات كارانه را پرداخت نموده و به تاريخ مذكور رسيده اند، پرداختهاي خود را بر اساس مفاد اين بخشنامه انجام مي دهند اما دانشگاههاي علوم پزشكي كه داراي معوقات كارانه و اضافه كار هستند، پس از پرداخت معوقات خود تا تاريخ 1/12/98، پرداخت و محاسباتشان الزاما طبق بخشنامه فوق خواهد بود.

دكتر تقوي نژاد در عين حال ياد آور شد: با تلاشهاي صورت گرفته و وصول مطالبات از تامين اجتماعي، ميانگين معوقات اضافه كار از 5 ماه به 3 ماه و كارانه از 18 ماه به 10 ماه كاهش يافته است و در صورتيكه مطالبات بيمه سلامت نيز وصول شود، پيش بيني مي شود معوقات كارانه به 5 ماه كاهش يابد.

وي همچنين از تدوين، تصويب و اجراي دستورالعمل اعمال مدرك تحصيلي و تغيير عنوان كاركنان قراردادي كار معين از سال 1398، از جمله قرارداديهاي گروه پرستاري خبر داد.

معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه ريزي در ادامه گفت: مكاتبه و رايزني جهت تامين اعتبار و اخذ مجوز برقراري فوق العاده ويژه به كاركنان درگير دربحث مقابله با كرونا با تاكيد بر گروه پرستاري و همچنين ارائه پيشنهادات و بسته هاي حمايتي در خصوص جبران خدمات و پيش بيني در قوانين و مقررات جهت گروه پرستاري و كاركنان درگير در مقابله با كرونا كه طي نامه هاي شماره 516/100 مورخ 21/2/99 به سازمان برنامه و بودجه، شماره 9/201/د مورخ 13/1/1399 به ستاد ملي مديريت بيماري كرونا و 312/100 مورخ 16/2/99 به رييس سازمان اداري و استخدامي كشور منعكس شده است كه در اين راستا مبلغ پنج هزار ميليارد ريال به دانشگاههاي علوم پزشكي تخصيص داده شده و به ذينفعان پرداخت صورت گرفته است.

دكتر تقوي تژاد همچنين به مكاتبه با سازمان اداري و استخدامي كشور و ستاد ملي مديريت بيماري كرونا جهت اخذ مجوزهاي لازم در خصوص اعطاي امتيازات ويژه در آزمونهاي استخدامي به گروه پرستاري و درماني درگير در مبارزه با كرونا اشاره كرد .
معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه ريزي در ادامه با بيان اين كه مجوزهاي استخدامي بر اساس نيازسنجي نيروي انساني، توسعه بيمارستانها و بخشهاي بيمارستاني اخذ و توزيع مي شود، گفت: در سال 1398 تعداد 4713 نفر در مشاغل پرستاري و تعداد 858 نفر ماما براي بكارگيري در بيمارستان هاي جديد و توسعه يافته و اتاق هاي زايمان(LDR) به صورت پيماني استخدام شدند. مجوز استخدام 3000 نفر به صورت پيماني نيز از سازمان اداري و استخدامي كشور دريافت شده است كه 2500 نفر اين مجوز به گروه پرستاري و 500 نفر ساير مشاغل اختصاص داشته و در حال رايزني براي تامين اعتبار با سازمان برنامه و بودجه كشور هستيم.

دكتر تقوي نژاد در پايان افزود: در حال پيگيري دريافت مجوز براي برگزاري آزمون استخدام 2284 نفر نيروي قراردادي هستيم كه بخش اعظم آن گروه پرستاري و مامايي است.
تعداد بازدید:
237
نویسنده:
منبع:
https://behdasht.gov.ir
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal