اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
۱۴۰۳/۲/۶
1399/05/12
سختگيري ها در تعطيلات پيش رو بيشتر مي شود مردم در تدارك برگزاري جشن و مهماني نباشند
بدا؛ رئيس دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري گفت: افزايش شيوع بيماري كوويد 19 مي طلبد هم استانيان نسبت به رعايت پروتكل هاي بهداشتي توجه بيشتري نشان دهند.
به گزارش وبدا؛ دكتر مجيد شيراني با بيان اينكه ممكن است برخي از هم استانيان در تعطيلات عيد سعيد غدير در تدارك برگزاري جشن و مهماني باشند ضمن هشدار نسبت به خطرات جدي برگزاري چنين محافلي افزود: با توجه به اوج گيري شيوع بيماري كوويد 19 ستاد استاني مقابله با كرونا بطور سخت گيرانه تر وارد عمل خواهد شد.
وي تصريح كرد: دانشگاه علوم پزشكي استان بعنوان حافظ و حراست كننده بهداشت عمومي با همكاري دستگاه هاي انتظامي و قضايي با جديت در اين خصوص اقدام خواهد كرد.
وي با بيان اينكه 70 درصد از هم استانيان موازين بهداشتي را به خوبي عمل مي كنند افزود: بعنوان دستگاه حاكميتي بايد از اين افراد در برابر كساني كه نسبت به رعايت هشدار و پروتكل هاي بهداشتي سهل انگار هستند صيانت كرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان در ادامه به بار مالي و خسارات جاني سهل انگاري برخي از شهروندان در رعايت موازين بهداشتي پيشگيري از شيوع بيماري كوويد 19 اشاره و اظهار داشت: در همين راستا در هفته جاري و هفته آينده ضمن تشديد نظارت ها بر اماكن ارائه دهنده خدمات عمومي با متخلفين برخورد جدي بعمل خواهد آمد.
دكتر شيراني از پلمپ 20 مركز خدماتي در هفته گذشته از سوي شبكه هاي بهداشت و درمان در شهرستان هاي تابعه خبر داد و افزود: متاسفانه عدم توجه به پروتكل هاي بهداشتي منجر به تعطيلي يكي از سازمان هاي دولتي گرديد.
وي اظهار داشت: با حمايت و تاكيد استاندار به سازمان هاي دولتي كه پروتكل هاي بهداشتي پيشگيري از شيوع بيماري كرونا را رعايت نكنند تذكر و درصورت عدم توجه، به تخلفات اداري ارجاع خواهند شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان در ادامه در تشريح آخرين وضعيت شيوع بيماري كوويد 19 در يازدهمين روز از مردادماه 99 در چهارمحال و بختياري اظهار داشت: طي 24 ساعت گذشته از 37 بيمار با علايم باليني مشكوك به بيماري كرونا مراجعه كننده به مراكز بهداشتي و درماني سرپايي استان نمونه گيري بعمل آمد كه از اين تعداد 34 بيمار با علايم مشكوك به اين بيماري در مراكز درماني بستري شده اند.
به گفته وي، در شبانه روز گذشته علاوه بر موارد سرپايي، تست 9 مراجعه كننده بيمارستاني با علايم باليني مشكوك به بيماري كوويد 19 كه در مراكز درماني بستري شده بودند مثبت قطعي اعلام شد.
دكتر شيراني اضافه كرد: هم اكنون 109 بيمار مثبت قطعي و مشكوك به بيماري كرونا در مراكز درماني استان تحت مراقبت و درمان هستند كه از اين تعداد 83 نفر مثبت قطعي و مابقي در انتظار پاسخ نتايج آزمايشات براي رد يا تاييد بيماريشان هستند.
وي با ابراز تاسف از اينكه طي 24ساعت گذشته، 1 مورد جديد فوتي ناشي از ابتلا به بيماري نوپديد كوويد 19 در استان گزارش شد افزود: مجموع فوتي هاي ناشي از ابتلا به اين بيماري در چهارمحال و بختياري به 96 نفر رسيد.
به گفته رئيس داشگاه علوم پزشكي شهركرد، هم اكنون 22 بيمار با شرايط بحراني و حال عمومي نسبتاً بد در بخش هاي مراقبت ويژه مراكز درماني استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
121
نویسنده:
منبع:
https://www.skums.ac.ir
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal