اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
۱۴۰۳/۱/۱۰
1398/05/26
معاون كل وزارت بهداشت:
معاون كل وزارت بهداشت گفت: بابت هرگونه مشكل و خدشه اي در تكريم مراجعين سيستم بهداشتي و درماني كشور كه بيماران هستند، عذرخواهي مي كنم و حركت رو به جلو وزارت بهداشت در چند سال اخير در راستاي تكريم ارباب رجوع و اجراي فرمايش مقام معظم رهبري كه "بيمار نبايد هيچ رنجي به جز بيماري داشته باشد" ادامه پيدا خواهد كرد.

به گزارش وبدا، دكتر ايرج حريرچي در گفتگو با برنامه "تهران كلينيك" شبكه راديويي تهران، اظهار داشت: ممكن است در برخي موارد، مجبور شويم كه به مردم نوبت دهيم و براي انجام اعمال غيراورژانسي در ليست انتظار قرار گيرند. در كشورهاي اروپايي هم براي بستري شدن بيماران در بيمارستان مگر در موارد اورژانسي، ليست انتظار و نوبت هاي چند هفته اي وجود دارد.

وي تصريح كرد: انتظار براي بستري، غيرمطلوب اما پذيرفته شده در سطح كشورهاي دنيا است البته نبايد فراموش كنيم كه بستري در بيمارستان بايد براي موارد ضروري درمان باشد اما گاهي مي بينيم كه به عنوان مثال اگر روز دوشنبه نوبت عمل جراحي بيمار است و اين بيمار شنبه از شهرستان به مركز استان يا تهران سفر كرده، انتظار دارد كه همان روز شنبه، در بيمارستان پذيرش و بستري شود.

معاون كل وزارت بهداشت با بيان اينكه اخيرا برخي بيمه شدگان يك سازمان بيمه گر در مورد سقف پذيرش در روزهاي پاياني ماه، دچار مشكل شده بودند، افزود: بعضي از بيمه ها، سقفي معين كرده بودند كه موجب عدم پذيرش برخي از بيماران شده بود كه از حدود سه هفته پيش، وزير بهداشت دستور داد كه اين سقف برداشته شود تا بيماران با مشكلات كمتري، پذيرش و درمان شوند.

دكتر حريرچي يادآور شد: در سال هاي اخير اصلاح هتلينگ بيمارستان ها به عنوان يكي از مهمترين زيرساخت هاي تكريم بيماران و ارباب رجوع در دستور كار وزارت بهداشت قرار گرفت به گونه اي كه حدود دو ميليون و 500 هزار متر مربع از فضاهاي بهداشتي و درماني، معادل حدود 45 هزار تخت بيمارستاني فرسوده، نوسازي و بازسازي شد اما به نقطه ايده آل نرسيده ايم.

وي اضافه كرد: از نظر ما به عنوان كادر بهداشتي و درماني، بيماران مشتري و نفر اصلي بيمارستان ها هستند و فلسفه وجودي بيمارستان ها، ارائه خدمات به بيماران است اما كتمان هم نمي كنم كه در برخي موارد، تخطي انجام مي شود كه براي مقابله با آن چندين راه وجود دارد؛ يكي اينكه مردم به توجيه كادر درماني بپردازند؛ ديگر اينكه مسئولان بيمارستان ها را در جريان مشكلات خود قرار دهند و از سوي ديگر نيز براي رسيدگي و مشكلات بيمارستان ها اعم از نحوه برخورد، تامين اقلام مورد نياز و هزينه هاي دريافتي با سامانه 190 تماس بگيرند.

معاون كل وزارت بهداشت با اشاره به فعاليت 24 ساعته سامانه 190 وزارت بهداشت، گفت: مردم در صورت بروز هرگونه مشكلي در حوزه بهداشت و درمان مي توانند با اين سامانه تماس بگيرند و با كد پيگيري كه در اختيار مردم قرار مي گيرد، بعد از رسيدگي، نتيجه را به اطلاع آنها مي رسانيم.

دكتر حريرچي در خصوص رسيدگي بهتر به مشكلات مردم در بيمارستان ها، خاطرنشان كرد: وزير بهداشت اخيرا انتصاب بسيار مهمي را انجام داد و دكتر جبارزاده كه سابقه چندين دوره نمايندگي مجلس، استانداري و قائم مقامي وزارت كشور را براي شنيدن صداي مردم و انتقال نظرات آنها در محيط هاي بهداشتي و درماني را دارد به عنوان نماينده خود در شوراي مردمي نظارت بر كيفيت ارائه خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش منصوب كرد كه با تشكيل شوراهاي استاني، اين نظرات مردمي جمع آوري و مورد بررسي و رسيدگي قرار گيرد.
تعداد بازدید:
57
نویسنده:
منبع:
http://behdasht.gov.ir
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal